Vagi per endavant que valorem i volem agrair públicament l’esforç que en els darrers dies i hores duen a terme tots els companys dels nostres serveis de Recursos Humans, Relacions Laborals, Servei de Prevenció i resta de Responsables de les Persones per la seva dedicació a l’adopció de mesures extraordinàries de seguretat i cura dels interessos de tots nosaltres i dels nostres clients.
La poca concreció i insuficiència de les mesures establertes dissabte passat pel Gobierno (RD 463/2020) no han ajudat gens a tenir clares les línies d’actuació pel que fa a la contenció de la propagació de la pandèmia de coronavirus ni a quins són els serveis mínims que s’han de donar des del sector financer.
Dit això, apel·lem a que CaixaBank faci gala de la seva Responsabilitat Social Corporativa i s’avanci i abanderi les mesures necessàries, a més de les de confinament obligatori establertes per les autoritats sanitàries, amb l’objectiu d’intentar frenar l’expansió descontrolada dels contagis sense esperar massa més “ordres de la superioritat”.
Si la manca de recursos i mitjans materials de protecció por “imperativo legal“ fa que s’hagin d’aplicar “serveis mínims” això és el que toca i cal dir-ho sense embuts. Anirem a treballar a pèl, sense guants ni mascaretes? Per torns ens contagiarem “només una miqueta”?
Ara bé, escoltades les paraules i l’argument del Conseller Delegat, cal aparcar temporalment la gestió comercial i estar a l’alçada dels moments excepcionals que vivim. Cap venda de productes i serveis financers és essencial en una situació d’Estat d’Alerta i, per tant, entenem que ni calen totes les oficines obertes al públic, ni exposar a plantilla i clientela al contagi per contacte directe. La millor entitat digital té alternatives no presencials per a proporcionar bona part dels serveis essencials a què estan obligades les entitats financeres.
Ordre + contraordre = desordre
El desconcert viscut les darreres hores, els rumors, les XXSS bullint de missatges, i els errors de comunicació amb correus en un sentit i un altre, ens han mantingut en un estrès i preocupació mai vistos a CaixaBank. És clar que vivim moments excepcionals. Tots els empleats ho entenem.
Calen instruccions àgils però clares, concretes, i inequívoques en relació a la finalitat que ens ha de preocupar: aturar la cadena de contagi i donar el servei essencial estrictament necessari.
Ara resulta urgent esmenar l’absència d’anticipació i d’un pla de contingència ben definit del Gobierno davant d’una crisi com la que patim i de la qual advertien els científics fa setmanes. Tots els empleats esperem constatar la capacitat de visió, lideratge i anticipació de que sempre hem fet gala a la nostra entitat, especialment en els moments més durs, que ara mateix valorem que topa frontalment amb l’obertura indiscriminada de tots els centres de treball. Volem veure CaixaBank liderant i demostrant que el més important és el nostre Compromís Social. Si-us-plau no ajudem a escampar el virus. Aturem-lo. Entre totes i tots.
Aquesta és la realitat, amb Coronavirus o sense. I patirem, i molt, les conseqüències si ajornem realitzar aquest gran exercici de responsabilitat col·lectiva i individual.
Des de la FEC volem fer una crida a que, individualment i col·lectiva, assumim sense recances la responsabilitat i solidaritat envers als nostres companys i tota la ciutadania, i utilitzem els mitjans necessaris per a que es decideixi limitar al màxim l’atenció al públic a les oficines de la xarxa de CaixaBank. ÉS URGENT.