Durant la reunió d’ahir (22.11.16) la Direcció va plantejar la constitució d’una Mesa Negociadora per arribar a un Acord sobre els horaris de les oficines “A” i Store.
El Sr. Ibáñez de Relacions Laborals va informar de que actualment hi ha 59 oficines obertes entre una i altra tipologia, de les quals 33 estan regulades.
En representació de l’empresa, el Sr. Carlos Estebaranz, Director de Gestió d’Oficines (vingut de Madrid), va presentar les dades basades en l’experiència d’un any que fa que funcionen que, complementant l’informe presentat al juny per CMC, justifiquen la necessitat d’establir horaris especials per a les oficines del model “A” i Store. Bàsicament ha plantejat que:
- A finals de 2016 i haurà entre 75 i 80 oficines d’aquest model, i està previst que siguin 250 a finals de 2017 i 450 a finals de 2018.
- La diferència entra “A” i Store està en el nombre de clients. Les primeres en gestionen uns 12.000 i les altres uns 7.000.
- Els estudis de detall, que fan cada 6 mesos, indiquen que el model té molt bona acollida entre els seus clients (un 95% el puntuen entre 9 i 10).
- La productivitat per empleat és entre un 25% i un 30% més elevada que en una oficina equiparable, i homogènia en tot l’horari.
- La velocitat de creixement és 1,8 vegades la de les oficines estàndard equiparables: les vendes per empleat passen de 7.000€ per empleat a 12.000€.
- La productivitat per empleat i hora és de 128 a les “A” i de 126 a les Store si s’agafa com a 100 la de les estàndar.
- S’ha constatat que la primera hora del matí i l’última de la tarda són hores “vall”.
- Racionalitzant l’horari hi ha un estalvi del 15% del costos sense perdre productivitat.
Un cop acabada l’exposició, el Sr. Ibáñez va concretar la proposta d’horari de la Direcció:
- Horari Atenció Públic:
08:30 – 18:30 De Dilluns a Dijous tot l’any excepte el mes d’agost
08:30 – 14:30 Tots els divendres de l’any i el mes d’agost
- Horari Laboral:
08:15 – 18:45 Amb una 1:30 per dinar 3 dies a la setmana (entre dilluns i dijous)
08:15 – 15:00 Divendres + un altre dia (entre dilluns i dijous) i tot el mes d’agost.
El còmput d’aquest horari és que es treballen 4 hores més setmanalment i que es compensarien amb flexibilitat a l’entrada i/o a la sortida.
Finalment, abans de fer una ronda de paraules per part de la RLT, se’ns va dir que la nostra competència (Santander, BBVA, …) ja està caminant en aquesta mateixa direcció.
Arribat el torn de les intervencions de les organitzacions sindicals, hi va haver una certa unanimitat en denunciar el persistent problema de l’incompliment horari. Tanmateix, la majoria dels sindicats van emplaçar-se a estudiar i valorar la proposta horària de la Direcció.
Ja coneixeu la posició de la FEC: no parlarem d’horaris si, a l’ensems, no es negocia la implementació del control horari real personalitzat i que se sancionin les conductes que vulnerin els acords. Aquestes són les nostres línies vermelles.
En definitiva, aquest ha estat un 1r. assalt de tempteig. Esperem que el proper 2 de desembre, durant 2n. assalt, descobrim una mica més l’estratègia de tothom.
Comunicació FEC