“ALERTA! EN LA IMATGE QUE US ADJUNTEM FIGURA L’INCENTIU PER EL DAN”

Aquest advertiment figurava en un correu electrònic d’una direcció comercial dirigit als/a les DAN amb informació relativa als incentius de les campanyes de rènting del Toyota Corolla i del KIA Sportage. El correu incorporava una imatge amb els incentius per venda per a l’oficina i per al/a la DAN. La sorprenent diferència d’import que mostra, que dona peu a tot tipus de especulacions i suspicàcies, es difongué entre la plantilla a gran velocitat a través d’aplicacions de missatgeria instantània.

Una imatge que parla per sí mateixa i que, per responsabilitat, decidim no reproduir atès que és informació interna de CaixaBank,  la considerem sensible, i amb cert risc reputacional.

Ja ho sospitàvem i, si finalment respon a la realitat, aquesta informació explicaria:

  • La pressió ferotge i desproporcionada que patim sobretot a la xarxa comercial.
  • La reiterada negativa a establir torns de teletreball a la xarxa.
  • L’estranya consideració de la tasca comercial com a “servei essencial.

Perquè si a algú li en quedava cap dubte a aquestes alçades, aquesta relliscada deixaria en entredit l’honestedat i transparència exigible a qualsevol professional, amb més motiu a qui ostenta posicions de lideratge a l’Entitat, i que presideix el Codi Ètic i de Bones Pràctiques que tants cursos de formació obligatòria ha generat.

Dit això, amb aquesta Circular, exigim de la Direcció de CaixaBank:

  1.  Un aclariment explícit del contingut del correu d’incentius de rènting.
  2.  Màxima transparència d’ara en endavant, dels incentius i comissions per vendes de totes les campanyes comercials, especialment de nivell superior a oficina .
  3.  L’aturada immediata i persecució de les pressions comercials forassenyades.
  4.  Un cop més, que es tipifiqui com a falta laboral greu l’assetjament comercial, denunciable anònimament a través dels canals establerts.

Arribats a aquest punt, us convidem a reflexionar sobre quina resposta mereixen:

  • Les trucades, els continus ‘live meetings’ i els implacables seguiments comercials als que som i serem sotmesos en les campanyes.
  • Afirmacions com que “ens hi va el futur” o, fins i tot que “ens hi va la feina”.
  • Les pegues i entrebancs a fer vacances, a conciliar en situació de campanya ‘permanent’.
  • Les amenaces perdent totes les formes, amb “plans de millora”.

Defensem l’honorabilitat i la dignitat de la nostra plantilla front a qui  la malbarata:

A Catalunya, la FEC !!!!

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.