Aquest advertiment figurava en un correu electrònic d’una direcció comercial dirigit als/a les DAN amb informació relativa als incentius de les campanyes de rènting del Toyota Corolla i del KIA Sportage. El correu incorporava una imatge amb els incentius per venda per a l’oficina i per al/a la DAN. La sorprenent diferència d’import que mostra, que dona peu a tot tipus de especulacions i suspicàcies, es difongué entre la plantilla a gran velocitat a través d’aplicacions de missatgeria instantània.
Una imatge que parla per sí mateixa i que, per responsabilitat, decidim no reproduir atès que és informació interna de CaixaBank, la considerem sensible, i amb cert risc reputacional.
Ja ho sospitàvem i, si finalment respon a la realitat, aquesta informació explicaria:
- La pressió ferotge i desproporcionada que patim sobretot a la xarxa comercial.
- La reiterada negativa a establir torns de teletreball a la xarxa.
- L’estranya consideració de la tasca comercial com a “servei essencial”.
Perquè si a algú li en quedava cap dubte a aquestes alçades, aquesta relliscada deixaria en entredit l’honestedat i transparència exigible a qualsevol professional, amb més motiu a qui ostenta posicions de lideratge a l’Entitat, i que presideix el Codi Ètic i de Bones Pràctiques que tants cursos de formació obligatòria ha generat.
Dit això, amb aquesta Circular, exigim de la Direcció de CaixaBank:
- Un aclariment explícit del contingut del correu d’incentius de rènting.
- Màxima transparència d’ara en endavant, dels incentius i comissions per vendes de totes les campanyes comercials, especialment de nivell superior a oficina .
- L’aturada immediata i persecució de les pressions comercials forassenyades.
- Un cop més, que es tipifiqui com a falta laboral greu l’assetjament comercial, denunciable anònimament a través dels canals establerts.
Arribats a aquest punt, us convidem a reflexionar sobre quina resposta mereixen:
- Les trucades, els continus ‘live meetings’ i els implacables seguiments comercials als que som i serem sotmesos en les campanyes.
- Afirmacions com que “ens hi va el futur” o, fins i tot que “ens hi va la feina”.
- Les pegues i entrebancs a fer vacances, a conciliar en situació de campanya ‘permanent’.
- Les amenaces perdent totes les formes, amb “plans de millora”.
Defensem l’honorabilitat i la dignitat de la nostra plantilla front a qui la malbarata:
A Catalunya, la FEC !!!!